Relaxatie - stressmanagement

Minder stress, wie zou dat niet willen?


Stel dat je kan observeren hoe je ademhalingspatroon beïnvloed wordt door drukke, (in)spannende omstandigheden tijdens de dag.


Stel dat je een eenvoudigweg je adem kan inzetten om de impact van stress te veranderen.


Ja het kan, het is mogelijk om door middel van je ademhaling de opgebouwde spanningen, minder leuke gevoelens en klachten aan te pakken, te veranderen en zelfs te verminderen.

Door gemakkelijke technieken en oefeningen kan je je ademhalingspatroon reguleren. Maar ook stress-gerelateerde lichamelijke klachten, zoals deze bij hyperventilatie, spanningshoofdpijn of psychosomatische klachten chronisch vermoeidheidssyndroom en fibromyalgie, kunnen hierdoor verbeteren.

Het bewustworden van je ademhaling combineren met relaxatie kan een proces op gang brengen dat allerlei fysieke klachten positief beïnvloedt en het voorkomt tevens dat stress je leven overneemt.

Verder kan door gebruik te maken van actieve oefeningen met ballen, balanskussens, een springtouw of zelfs potlood en papier je spanningsniveau verminderd worden en zo bijdragen tot een gezonder evenwicht.

Dit is vooral het domein van Marika.


Ook voor een relaxatiemassage kan je bij AcuZhen terecht om even tijd voor jezelf te nemen, of tips en tricks krijgen hoe gaande en staande te blijven in je drukke bestaan en zo toch een beetje rust creëren.

Hier zijn zowel Marika als Julie in thuis.

 

Wens je hierbij geholpen worden, neem dan contact op via de contact pagina. 


Copyright AcuZhen

Updated Mar 2020